• EA Games
  • Kolektyw gram.pl
  • Serwis jest częścią kolektywu Gram.pl

Spolszczenie - pobierz!

Podcasty

Przystań Patronuje

Spolszczenie - pobierz!

Mapa

Oto opisy kilku lokacji, które zostały udostępnione przez BioWare:

Par Vollen

Mało było wiadomo o porośniętych dżunglą wyspach Par Vollen przed osiedleniem się tam qunari. Teraz wiadomo jeszcze mniej. Statki, które przepływają zbyt blisko nadbrzeżnych miast muszą zmierzyć się z potężną flotą qunari. Każdy z ich okrętów dysponuje siłą ognia, z którą może się równać tylko mag. Nie wiadomo skąd qunari tam przybyli ani czyje miejsce zajęli.

Minrathous

Niegdyś stolica Imperium Tevinterskiego. Serce znanego świata. Przetrwało wiele wojen i nigdy się nie ugięło. Ale chwała Minrathous przeminęła wieki temu. Dziś Wieże-Pałace Archonta i jego dworu Magistrów górują ponad niszczejącym miastem, zalanym morzem uchodźców uciekających z powodu niekończących się wojen z qunari.

Llomerynn

Wyspa na południowym krańcu egzotycznej krainy Rivain, która znana jest jako miejsce zawarcia pokoju z qunari. Dziś Llomerynn jest znane jako ulubione miejsce wszelkiej maści niegodziwców. Na rynkach, gdzie jak się mówi, każdy znajdzie to czego pożąda - za odpowiednią cenę naturalnie - można znaleźć skarby zrabowane w najróżniejszych zakątkach Thedas.

Sundermount

Najstarsze ze starożytnych elfów chowano w grobowcach usytuowanych na stokach Sundermount w Wolnych Marchiach. Już od dawna nie jest to miejsce spoczynku. Według legend zdesperowane elfy wezwały straszliwe demony do obrony swej świętej góry. Demony mają tam trwać nawet jeśli pamięć o elfach przeminie.

Kirkwall

Kirkwall, usytuowane nad cieśniną prowadzącą do Morza Przebudzonych, to ostatnie ze wspaniałych miast Złotej Ery Imperium Tevinter. Przez wieki stanowiło centrum handlu elfickimi niewolnikami - złowroga forteca rozwijająca się dzięki krwi i łzom. Wielkie powstanie niewolników oderwało je od Imperium i od tamtej pory miasto przechodziło przez wiele rąk. Dopiero niedawno Kirkwall stało się samodzielne, dzięki Wicehrabiemu, który rządzi z poparciem potężnego Zakonu.

Val Royeaux

Wspaniała stolica Orlais i jedno z największych miast Thedas. Val Royeaux jest przez wielu uważane za centrum świata. To stąd, Boska w Wielkiej Katedrze objawia swą wolę wiernym naukom Zakonu, a Cesarzowa Celene rządzi na zdradzieckim i rojącym się od intrygantów dworze.

Halamshiral

Gdy elfy odzyskały wolność po wiekach niewoli, stworzyły sobie nową ojczyznę w Dalii. Nową stolicą wybrano Halamshiral, gdzie elfy mogły pracować nad odtworzeniem swej utraconej kultury. Niestety to miejsce zostało zmiecione z powierzchni ziemi w wyniku świętej wojny z ludźmi. Niegdyś dumne miasto jest teraz niszczejącym, gorzkim wspomnieniem tego, co mogło być.

źródło

Autorka: crazy_witch

Orzammar

Historia mówi nam, iż kiedyś krasnoludzkie królestwo rozciągało się na obszarze całego Thedas, zaś liczbę podziemnych miast-fortec zwanych thaigs była niemal niemożliwa do określenia. "To wspaniały widok: wielkie, kamienne miasto wykutego w pieczarze, rozpięte nad morzem roztopionej lawy". Khal-Sharok było stolicą, a także domem wszystkich rodów szlacheckich, zaś Orzammar zaledwie miejscem zamieszkania kast górników i kowali. To tu w pierścieniu kuźni, najgłośniejsi i najlepsi kowale tworzą swe dzieła ku zazdrości innych ras. Niezliczoną ilość thaigs stracono podczas pierwszej Plagi, gdy pomioty ciemności wylały się z Głębokich Dróg niczym dym. Z każdym pokoleniem, trzeba było zapieczętować więcej Głębokich Dróg, wiele thaigs stracono na zawsze. Teraz pozostał jedynie Orzammar - ostatni bastion krasnoludzkiej rasy i jej najlepszy twór.

Lothering

Lothering było wioską znajdującą się na północ od Ostagaru. Podczas zarazy i najazdu Mrocznych pomiotów było bezbronne, a większość mieszkańców uciekła, szukając schronienia na północy. Teraz, wieś znajduje się pod ciągłą okupacją Pomiotów.

Denerim

Denerim, stolica Fereldenu, zaczynała pierwotnie jako placówka starożytnego Imperium Tevinter, którego magowie wznieśli na zboczu góry czarną wieżę, symbol jego potęgi. Po upadku Imperium, wieża przeszła w ręce Tyernów, którzy władali regionem przez tysiąc lat. Obecnie wciąż funkcjonuje jako Fort Drakon, a jej charakterystyczny kształt widać z każdego statku zbliżającego się do skalistego wybrzeża. Miasto, które wokół niego wyrosło zostało niemal wyrzeźbione ze zbocza góry na którym spoczywa, zaś podczas Ery Smoka tamtejsza populacja wzrosła do rozmiarów, których metropolia nie była w stanie pomieścić. Zatłoczone dzielnice, połączone ze sobą siecią mostów, zbudowane są niemal jedna na drugiej. Wąskie uliczki Niższych Doków posiadają cechy labiryntu, a odseparowana murem Elficka Enklawa jest tak przeludniona, że tylko w ostatnim dziesięcioleci potrzeba było kilku czystek, by zachować tam właściwy porządek. Dla reszty świata Denerim najbardziej znany jest jako miejsce narodzin Andrtaste. Jednakże jak na typową modę Ferelden przystało, pomnik wzniesiony wyroczni w Dzielnicy Pałacowej jest skromny - wielka skała upiększona prostym przekazem pokoju. Czciciele przybywają z odległych stron by dotknąć Jasnej Skały i oddać się cichej, pełnej szacunku modlitwie. Tak to się właśnie odbywa w Denerim i mieszkańcy nie widzą innego sposobu na życie.

 

 

 

sobota, 29 styczeń 2011 00:11 Napisał